RAR Spijkenisse

VR zal de wereld laten transformeren tot grote hoogtes

Sharing is caring!

Je kunt er donder op zeggen dat VR belangrijker zal worden

In de afgelopen jaren heeft de technologische vooruitgang de verspreiding van meeslepende technologieën zoals augmented reality en virtual reality meer acceptabel gemaakt tussen verschillende industrieën. Daarom is er een toestroom van de VR- en AR-hulpmiddelen, omdat AR en VR op verschillende manieren invloed hebben op levens om ons heen. Zowel AR als VR staan ​​klaar om het menselijk gedrag en de menselijke ervaringen te transformeren door de real-world scenario’s te resoneren met behulp van draagbare, draagbare en weergaveapparaten zoals de HTC Vive kopen.

De staat van AR en VR

Zowel virtuele als augmented reality maken spectaculaire vorderingen, omdat verschillende industrieën manieren vinden om de klantervaring te verbeteren door technologie en slimme apparaten te gebruiken. Naar schatting zal de omzet van zowel AR als VR in 2020 13,1 miljard dollar bedragen en in 2025 nog meer dan 35 miljard dollar bedragen, dankzij de adoptie in de gaming-, onderwijs-, mode-, gezondheids- en amusementsindustrie.

Eén ruimte waar zowel AR als VR kantelen, is Fitness-segment, met een aantal merken die wedijveren om AR- en VR-apps, -accessoires en -apparaten mee te nemen om de manier waarop we voorgoed trainen te transformeren.

Onderzoek naar het potentieel van AR en VR in Fitness

Fitness is een van de industrieën die de adoptie van augmented en virtual reality heeft overvleugeld. We zien dat steeds meer mensen de AR- en VR-technologie omarmen als een fantasierijke en leuke manier om workouts te doen. Er is een toename van het aantal mensen dat ervoor kiest thuis zelfstandig te oefenen met behulp van virtuele instructeurs die fitnesslessen leiden. Oculus Rift is zo’n apparaat waarbij gebruikers door de virtuele trainer worden getraind door middel van een trainingsroutine.

Er kan al veel gedaan worden met Virtual Reality

Interessant is dat verschillende merken zoals Samsung, Sony, Google, enz., Met hun apparaten AR en VR hebben geïntegreerd om een ​​overvloed aan inhoud en entertainmentgerichte fitnesservaring te bieden. Kijkend naar deze trend, voorspellen experts dat de wereldwijde slimme draagbare markt voor fitness- en sportapparaten zal groeien met een CAGR van respectievelijk 25,22% en 38,35% in de periode 2016-2020.

Het is duidelijk dat AR en VR een potentieel hebben om de fitnessindustrie exponentieel te laten groeien en de trend van fysieke inactiviteit te keren. Het is ook te zien dat VR en AR toegepast op fitness verschillende gezondheidsvoordelen biedt. In dit verband zegt Daniel Mestre, senior onderzoeker bij het Franse nationale centrum voor wetenschappelijk onderzoek, “Het koppelen van oefening aan virtual reality resulteert in een aangenamere ervaring door het contextualiseren van de oefening. Het leidt met name de deelnemer af van door inspanning veroorzaakte pijn. “