RAR Spijkenisse

De boekhouding is soms een noodzakelijk kwaad, ook in Amerika

Sharing is caring!

De boekhouding is soms een noodzakelijk kwaad, ook in Amerika

Voor veel eigenaren van kleine bedrijven, wordt boekhouding beschouwd als een noodzakelijk kwaad, dat vaak wordt genegeerd tot het einde van het boekjaar. Gelukkig zijn er een paar eenvoudige stappen die u kunt nemen om uw dag-tot-dag boekhoudkundige processen te vereenvoudigen – waardoor u meer tijd om zich te concentreren op de groei van uw bedrijf. Zo kun je met goede boekhoudprogrammas al veel winst behalen.

1. Open Dedicated Bank- en Creditcard-rekeningen voor uw bedrijf

Een van de makkelijkste manieren om uw boekhouding te vereenvoudigen is om een ​​controle en creditcard-rekening speciaal geopend voor uw bedrijf. Dit is gunstig, omdat het zorgt ervoor dat alle transacties op de rekening zijn business georiënteerde – wat betekent dat u niet meer nodig om elke transactie op het bankafschrift te herzien om onderscheid te maken tussen persoonlijke en zakelijke uitgaven.

Het wordt ook beschouwd als een fundamentele beste praktijk. Co-mingling klinkt niet alleen slecht, het zorgt voor een administratieve nachtmerrie die je gemakkelijk kunt vermijden.

Je kunt alle opties onderzoeken

Onderzoek de verschillende beschikbare opties voordat u een account opent. Veel banken bieden unieke tariefstructuren en pakketten op basis van uw transactievolume, maandelijkse inkomsten en meer. Zodra u een beslissing hebben genomen, een ontmoeting met een adviseur om te bepalen welke documenten nodig zijn om uw account te openen.

De uitgaven volgen is van essentieel belang

De basis van een sterk boekhoudsysteem komt voort uit het vermogen om uw zakelijke uitgaven nauwkeurig te volgen. Door een sterk rekeningschema te ontwikkelen en informatie correct te verdelen, kunt u jaarrekeningen opstellen, aftrekbare kosten (belastingaftrek) bijhouden en een realtime overzicht van uw financiën krijgen. Dit helpt ook om de belastingteruggave aan het einde van het jaar te verminderen, omdat de accountant minder tijd hoeft te besteden aan het voorbereiden en voltooien van de aangifte.

Er zijn veel tools beschikbaar die u helpen kosten efficiënter te volgen. Bekijk als eerste stap Xero of QuickBooks Online (QBO). Dit zijn cloud-gebaseerde accountingtools die helpen bij het ontstaan ​​van het boekhoudproces, zoals het synchroniseren met uw zakelijke betaal- en creditcardaccounts. U kunt uw backofficefuncties verder automatiseren door Xero of QBO te verbinden met apps van derden. Lees snel verder om te kijken waar je boekhoudpakketten vergelijken makkelijk kunt maken.

3. Vereenvoudig uw salarisadministratie

Een ander gebied waar u uw boekhouding voor kleine bedrijven kunt stroomlijnen, is door uw loonlijst te automatiseren.
Met tools, zoals WagePoint, kunnen ondernemers gemakkelijk werknemers en aannemers betalen – terwijl ze de vereiste salarisvoorschriften in Canada of de Verenigde Staten naleven. Wagepoint is zelfs geïntegreerd met Xero en QBO om ervoor te zorgen dat al uw financiële informatie met de vingertoppen te vinden is.
Als u timesheets gebruikt, verbindt u uw loonadministratie en tijdregistratie via geïntegreerde apps, zoals plaatsvervangers en TSheets.